lunes, 29 de diciembre de 2014

Taxonomia de Bloom

Què és?



Benjamin Bloom, Doctor en Educació de la Universitat de Chicago (USA) i els seus col·laboradors van establir una classificació entre totes les activitats educatives i estan distribuïdes des de les més senzilles a les més complexes. Es va fer una Taxonomia dels dominis de l'aprenentatge, des de llavors anomenada Taxonomia de Bloom. Amb aquesta taxonomia és pretén que després d'haver realitzat un per un procés d'aprenentatge, l'estudiant ha d'haver adquirit noves capacitats, habilitats i coneixement.


Diverses Taxonomies:




Les capacitats que s'han d'assolir es divideixen en sis grups: Recordar, comprendre, aplicar, analitzar, avaluar i crear. Al llarg dels anys s'han fet diverses revisions i canvis. A continuació us mostro les imatges que demostren els canvis:









Durant les clases de GTIC:

Al 2008 va haver un canvi a la Taxonomia de Bloom, anomenant-se "Taxonomia de l'era tecnològica. Durant les classes de gestió de la informació i TIC, hem intentat seguir aquest model.


Recordar; les entrades al bloc serveixen per recordar i aprendre els conceptes que el mestre explica. També hem utilitzat Twitter i Facebook per seguir al bon comunicador.



Comprendre; Tots els aspectes treballats a l'aula, hem hagut de comprendre la informació i les idees i plasmar-les al bloc. No fer copiar i enganxar, ja que al lector no li transmets res, perquè no ho has comprès ni entès.



Aplicar; Aquells conceptes que el mestre ens transmetia ho aplicàvem a través d'activitats, com per exemple, estudiàvem com funcionava l'editor de vídeos de Youtube i havíem de crear un vídeo amb aquest programa.


Analitzar: vam haver d'entendre i analitzar el text per crear un mapa conceptual amb el programa: BUBBL.


Avaluar: vam haver de fer una recerca de blocs, avaluant els millors i el perquè eren correctes o no.



Crear: hem realitazat prezis, vídeos, comptes de pàgines webs, entre d'altres.







No hay comentarios:

Publicar un comentario